لینک خارجی چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

زمانی که لینک سازی خارجی انجام می‌شود، در واقع به گوگل نشان می‌دهیم که سایت‌های دیگر ما را تایید می‌کنند و به همین دلیل به سایت ما لینک داده‌اند. اگر اعتبار و ارزش سایت شما افزایش یابد، درواقع نزد گوگل عزیزتر می‌شوید و رتبۀ سئوی سایت بهبود می‌یابد. در نتیجه می‌توان گفت که در صفحات نتایج جستجوی کاربران، بیشتر از قبل نمایش داده می‌شوید و همین باعث گسترش کسب‌وکار شما می‌شود.

اینکه مثلا چه زمانی اقدام به رپورتاژ آگهی کنیم، از چه کلمات و صفحاتی استفاده کنیم، در کجا نشر بدهیم، چگونه بنویسیم، همه از مسائلی است که با توجه به کسب و کارتان باید دقت ویژه ای به آن ها کنید. شما نیز می توانید در کنار سایت خود، وبلاگ داشته باشید و به تولید محتواهای مختلفی متناسب با کسب و کار خود بپردازید. خرید بک لینک به دلیل مشکلاتی که دارد اصلا پیشنهاد نمیشود و بهترین کار این است که خودتان آن ها را بسازید یا حداقل بر نحوه ساخت آن ها مدیریت داشته باشید.

علاوه‌براین استراتژی لینک سازی خارجی به شما می‌گوید که کدام شبکه‌های اجتماعی برای رشد کسب‌وکار شما مناسب هستند. بک لینک یا لینک خارجی، لینکی است که در یک سایت دیگر قرار می گیرد و به صفحه سایت شما اشاره می کند. همچنین اگر در سایت خودتان، لینکی قرار دهید که به یک سایت دیگر اشاره می کند، یک لینک خارجی برای آن سایت محسوب می شود. خرید بک لینک یکی از روش هایی است که می توانید با آن، از سایت های دیگر لینک دریافت کنید. یکی از روش هایی که گوگل متوجه می شود که شما لینک سازی مصنوعی انجام داده اید، ساختن لینک در وب سایت هایی است که ارتباطی به موضوعتان ندارد. در آموزش لینک سازی خارجی باید بگوییم، هنگامی که می خواهید به صورت طبیعی لینک سازی کنید باید به این مورد توجه کامل داشته باشید تا سایتتان دچار پنالتی نشود.

در این وبلاگ به یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو یعنی آموزش لینک سازی پرداختیم. روش‌های مختلف لینک سازی، آموزش ساخت بک لینک رایگان، نکات کلیدی و اصول لینک سازی خارجی و موارد دیگری را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. حتما توجه کنید که بک لینک‌های ساخت خود را به طور مرتب نظارت کنید و مطمئن شوید که تبدیل به لینک شکسته نشده‌اند و کاربران را به صفحه فرود مناسب هدایت می‌کنند.

اساساً سایتی که رپورتاژ در آن قرار می‌گیرد و به سایت شما لینک داده می‌شود، باید اعتبار دامنه بالایی داشته باشد. گام اول در لینک سازی خارجی آن است که شما رقبای خود را به طور کامل آنالیز کنید. این آنالیز باید ابعاد مختلفی مثل، آنالیز استراتژی لینک سازی خارجی، بررسی سایت هایی که در آن لینک سازی شده است، انکرتکست های لینک داده شده و … را شامل شود. این به این معناست که شما می‌توانید آن‌ها را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا نتایج خوبی از افزایش ترافیک سایت بدست آورید. اگر RSS با کیفیت بالا تولید کنید ، خزنده‌های گوگل به راحتی مطالب جدید شما را شناسایی و دسته بندی می‌کنند و می‌توانید از آنها به عنوان یک مزیت از فرصت‌هایی برای لینک‌سازی و تعامل استفاده کنید. اگر کار شما در شبکه‌های اجتماعی است و در زمینه سئو فعالیت می کنید، حتما ارزش این کار را می‌دانید.

صفحه لینک شده به یک انکر تکست، باید موضوع مرتبطی با کلمات آن داشته باشد. منظور از لینک سازی داخلی، لینک سازی هدفمند برای هر کلمه کلیدی برای صفحه مربوط به آن کلمه می باشد. هر کلمه کلیدی باید صفحه هدف (landing page) جداگانه ای داشته باشد تا گوگل متوجه شود که سایت به صورت تخصصی در حال فعالیت روی کلمه های مطرح شده است. هم چنین لینک سازی داخلی باعث افزایش سرعت ایندکس شدن سایت نیز می شود، زیرا خزنده های گوگل با استفاده از لینک ها می توانند به همه جای سایت سر بزنند و سایت را با سرعت بیشتری ایندکس کنند. همین موضوع باعث ماندگاری بیشتر کاربران در سایت و مشاهده صفحات بیشتر خواهد شد که نتیجه نهایی آن بهبود سئو را رقم خواهد زد.

با ما همراه باشید تا با اصول و قواعد تهیه استراتژی لینک سازی آشنا شوید. بهتر است بدانید که خرید بک لینک یا فروش آن برای افزایش رتبه سایت، خلاف قوانین گوگل است؛ زیرا گوگل به حقوق کاربران اهمیت زیادی می‌دهد و دوست دارد تنها محتواهای خوب در دسترس باشند و وقت کاربران هدر نرود. به عنوان مثال، اگر یک صفحه وب در شبکه های اجتماعی بسیار پرطرفدار شود و تعداد زیادی لینک به آن صفحه از سایر وب سایت ها برقرار شود، این سوشال سیگنال ‌ها و بک لینک‌ ها ممکن است باعث افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو شود. سئوی خارجی یا Off Page SEO به کلیه اقدامات و استراتژی های بهینه سازی وب سایت گفته می شود که خارج از وبسایت انجام می شود و به افزایش اعتبار، ارتباطات و لینکسازی خارجی به وب سایت کمک می کند. در واقع این مفهوم در مورد بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو از طریق فعالیت های خارجی می باشد. در این مقاله همراه با پویان توسعه باشید تا تمامی آن چیزی که نیاز دارید تا سئو خارجی را به خوبی درک کنید را به شما ارائه دهیم.

این روش نیز در تلاش برای بهبود رتبه سایت استفاده می ‌شود و باعث تخلف از قوانین سئو می‌ شود. شما با ایجاد لینک به وب‌سایت خود، سعی می‌کنید تا حد امکان امتیاز مثبت جمع‌آوری کنید تا بتوانید از رقبای خود دور شده و رتبه بالاتری کسب کنید. ۱) اشتراک گذاری ویدئو در شبکه های اجتماعی و سایت های تولید کننده محتوای ویدئویی؛ دقت داشته باشید که فایل های ویدئویی  برای انتقال در فضای مجازی دارای پتانسیل عجیبی هستند و به سرعت می توانند برای شما سیگنال های مثبت تولید کنند.

به این ترتیب مخاطبان یک سایت از یک عده به چندین و چند قشر مختلف افزایش می‌یابد. این موضوع می‌تواند بازدید و فروش یک سایت را تا میزان زیادی افزایش دهد و موجب بهبود روند رشد یک سایت بشود. البته باید توجه داشته باشید که این مزایا در صورت استفاده صحیح و کامل از راهکارهای لینک سازی به شکل خارجی ممکن بوده و با استفاده از هر راهکاری ممکن است به نتیجه نرسد. پس برای استفاده از این مزایا، به اصول و قواعد بیان شده دقت کافی را داشته باشید. برای این کار لازم است تا در ابتدا تمامی بک لینک‌های خود در سایت‌های مختلف را پیدا کنید. با پیدا کردن این بک لینک‌ها می‌توانید موارد نامعتبر را حذف کرده و نتیجه منفی را از سایت خود دور کنید.

شما می‌توانید لینک یک صفحه وب که حاوی آدرس آن است را در یک دکمه، کلمه خاص، گزینه و … قرار دهید تا با انتخاب آن، صفحه جدیدی برای کاربر باز شود. بعید است که شما بخواهید تمام اطلاعات موجود در وبسایت خود را در یک صفحه بگنجانید، پس نیاز دارید یک ارتباط معنادار و منطقی بین صفحات خود ایجاد کنید. شما می‌توانید با خرید رپورتاژ از سایت‌های مرتبط با موضوع سایت خود بک لینک‌های قدرتمندی ایجاد کنید. شما برای لینک سازی خارجی، می‌توانید از بسیاری از راه‌های رایگان و غیررایگان استفاده کنید. در این قسمت ۱۰ روش از روش‌های لینک سازی خارجی را برای شما توضیح می‌دهیم. زمانی که از لینک سازی خارجی و تبلیغات استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق محتوا و ظاهر سایت کاربر را جذب کنید.

اگر از گوگل بپرسید به شما خواهدگفت که هر لینکی که به وب‌سایت شما اشاره می‌کند باید لینک طبیعی باشد. هنگامی که پست جدیدی و یا خبری جدید در وب سایت منتشر می‌کنید ، RSS بصورت خودکار بروزرسانی شده و پست جدید به آن اضافه می‌شود. وقتی از سئو خارجی یا Off-page SEO حرف می‌زنیم، منظورمان تلاش و تمرکز بر روی وضعیت محتوا و سایت ما از نگاه دیگران است؛ یعنی جاهایی که معمولاً اختیار و کنترل کامل روی آن‌ها نداریم. اگر بخواهیم یک فاکتور مخفی را به شما نشان دهیم ، فاکتوری به نام اعتماد است. گوگل به سایت هایی که اعتماد دارد و حتی اگر پیوند های بی کیفیت و خرابی به آن ها داده شود ، گوگل رتبه او را دستکاری نخواهد کرد.

منابع خبری، وب سایت های دانشگاهی، وب سایت های تخصصی، شبکه های PBN استاندارد و مجلات آنلاین به طور کلی منابع معتبری هستند. این لینک ها به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد در یک زمینه خاص مورد تایید می باشد. برای دیده شدن باید هزینه کنید، هیچ تبلیغات رایگانی به غیر از استفاده از تکنیک های وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی، جواب نخواهد داد. پس برای راحتی کار خود بایستی هزینه ای برای تبلیغات بنر وبسایت یا بک لینک های سایدبار در وبسایت های معتبر خبری و پربازدید و مرتبط با کسب و کار خودتان کنار بگذارید. محتوای منحصر به فرد، مفهومی و مخاطب محور، ارتباطات قوی تری با وبسایت های دیگر ایجاد می کند و این ارتباطات تاثیر بیشتری بر بهبود سئوی خارجی خواهند داشت. گوگل ادوردز یک سرویس تبلیغات آنلاین است که توسط گوگل ارائه می‌ شود و به تبلیغ دهندگان اجازه می ‌دهد تا تبلیغات خود را در نتایج جستجو و سایر وب سایت ‌ها نمایش دهند.

در نتیجه آن‌ها به سمت سایت‌ شما هدایت خواهندشد و از این طریق، گوگل اعتبار بیشتری به شما می‌دهد. خرید رپورتاژ آگهی یکی از قوی‌ترین تکنیک‌های سئو و رتبه‌بندی در گوگل است. برای گوگل مهم است که چه مقالاتی از سایت‌های معتبر به سایت شما لینک می‌دهند. رپورتاژ یکی از مهم‌ترین نوع بک لینک است که می‌توانند تاثیر زیادی در رتبه‌بندی سایت داشته باشد. اما موضوعی که در بحث رپورتاژ مطرح می‌شود کیفیت سایتی است که رپورتاژ شما در آن قرار می‌گیرد.

راهکار سئو در مورد لینک خارجی

گوگل وبمستر تولز -که یکی از قدرتمندترین ابزارها برای بررسی و ارزیابی وب‌سایت ها در نتایج جستجوی گوگل است- در سرچ کنسول خود لینک‌های خروجی و بیشترین صفحات ارجاع شده را نشان می‌دهد. بینگ وبمستر تولز از شرکت مایکروسافت نیز در قسمت بک لینک‌ها به شما لیستی از سایت‌های ارجاع دهنده و صفحات مورد ارجاع و متن‌های استفاده شده را نمایش می‌دهد. دریافت بک لینک از وبسایت های مختلف و دامین های متعدد با کیفیت در نظر الگوریتم های گوگل ایده آل است.

در این میان و پس از ساخت بک لینک، ممکن است تا بک لینک شما در یک وب سایت نامعتبر قرار گیرد. این موضوع می‌تواند بر روی بک لینک شما و در نتیجه سایتتان تاثیر معکوس گذاشته و نتایج منفی را برای شما به ارمغان آورد. از همین رو برای اینکه بتوانید استفاده مفیدی را از بک لینک خود داشته باشید، نیاز به مراقبت از آن دارید. در این مقاله و در ادامه قرار است تا درباره یکی از انواع لینک سازی، یعنی لینک سازی خارجی نکاتی را بیان کنیم. نکاتی که برای شما تعریف دقیقی از چیستی لینک سازی خارجی را ارائه دهد و در ادامه به آموزش لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک بپردازد.

در این زمینه دو مفهوم کلیدی به نام های سئو خارجی و سئو داخلی وجود دارد. همانطور که از نام آن ها پیداست یکی در مورد بهینه سازی وبسایت خارج از خود سایت (Off Page SEO) و یگری بهینه سازی و بهبود عملکرد آن (On Page SEO) می باشد. نظرات مشتریان، موثرترین تکنیک سئوی خارجی برای بازاریابی آنلاین محلی است. با اینکه اکثر نظرات دارای برچسب Nofollow هستند، اما اگر از وب‌سایت‌های قابل سفارش بک لینک اعتماد مانند Google My Business، Google Map، Yelp و TrustPilot باشند، می‌توانند بر رتبه‌بندی محلی شما تأثیر مثبت بگذارند. گوگل به این نظرات اعتماد دارد و از آنها به عنوان سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کند. بنابراین، اگر محصولات یا خدماتی را می‌فروشید، یک پروفایل کاری در تمام وب‌سایت‌های معتبر برای کسب و کارتان ایجاد کرده و از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را منتشر کنند.

زمانی که ما برای اولین بار وارد یک شهر جدید می‌شویم، بدون تابلوهای راهنمای موجود در شهر، قادر به یافتن مقصد خود نخواهیم بود و این سردرگمی شاید باعث شود دیگر پا در آن شهر نگذاریم! بنابراین وجود تابلوهای راهنما می‌تواند باعث هدایت صحیح مردم یک شهر و افرادی که تازه به آنجا وارد شده‌اند باشد. بحث لینک سازی داخلی سایت نیز دقیقاً مشابه همین موضوع است و در کنار نقشه سایت (Site map) می‌تواند هدایت‌گر کاربران برای مطالعه و بررسی سایت شما باشد.

اما اگر این تبادلات به صورت غیرطبیعی و با هدف بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو صورت گیرد، به عنوان یک روش کلاهبردارانه در نظر گرفته می ‌شود. مثلا استفاده از بک‌لینک لایه‌ای که برای افزایش اعتبار و ارتباطات صفحات وب به کار می‌رود. در این روش، لینک‌ها بین صفحات مرتبط یک وبسایت ایجاد می‌شوند تا جریان رتبه‌بندی و اعتبار سایت بهبود یابد. از این طریق، محتواها و صفحات وب با یکدیگر مرتبط‌تر می‌شوند که به بهبود سئو و جایگاه در نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کند.

هر چند وقت یک بار، با استفاده از ابزارهای بررسی لینک های شکسته، سعی کنید این لینک ها را از سایت خود حذف کنید. این کار می تواند موارد مختلفی را در بر بگیرد برای مثال می توان به مواردی مانند خواندن سایر مطالب، خرید یک محصول، ثبت نام در وبسایت، دانلود کردن یک فایل یا سند، دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی و… شما هم می توانید به اقداماتی که می خواهید از طرف مخاطبان انجام شود فکر کنید و آنها را به صفحات سایت تان اضافه کنید. وقتی صفحه جدیدی ایجاد و محتوای جدیدی آپلود می‌کنید، برای دیده شدن آن باید منتظر ورود این صفحه به ایندکس گوگل باشید تا سپس در نتایج جستجو نیز نمایش داده شود.

به‌جز محتواهای همیشه سبز، دیگر محتواها پس از مدتی لینک کمتری می‌گیرند و بازدهی خود را پس از مدتی از دست خواهند داد. با لینک سازی داخلی سایت می‌توانید مخطبان خود را به سوی محتواهای قدیمی خود سوق داده و شانس لینک گرفتن و ارتقای دوباره آن‌ها را افزایش دهید. چیزی که شاید بسیاری از شما پیشاپیش آن را می‌دانید؛ اما بهتر است با یک تعریف ساده، جامع و یکپارچه به اصل مسئله بپردازیم. در واقع لینک سازی داخلی اتصال هر صفحه از سایت شما به صفحه دیگری از همان سایت است که با هدف انتقال کاربران از صفحه‌ای به صفحه دیگر سایت انجام می‌گیرد و سبب افزایش بازدید صفحه و در نتیجه افزایش بازدید سایت شما خواهد شد.

PBN یک استراتژی قدرتمند؛ اما بسیار خطرناک برای لینک سازی خارجی است که می‌تواند باعث رشد رتبه سئو سایت شما شود. سایت های مختلفی وجود دارد که مرتبط با کسب و کار شما است و شما می توانید به صورت رایگان در آن ها به معرفی محصولات، خدمات، مقالات و… کسب و کارتان بپردازید و به عنوان مهمان پست هایی را به اشتراک بگذارید. سایت های مختلفی هستند که تولید محتوای خاصی انجام نمی دهند و در واقع صرفا بستری برای گذاشتن محتوا توسط اشخاص دیگر هستند.

ابزارهایی برای رسیدن به این نتیجه وجود دارند که SEMrush معروف‌ترین آن‌ها است. با استفاده از این ابزار می‌توانید بک لینک‌های نامعتبر را شناسایی کرده و آن‌ها را از سایت‌ها و فضای مجازی حذف کنید. این موضوع می‌تواند نتیجه منفی بک لینک‌های سمی و نامعتبر را از بین ببرد و از توقف رشد شما جلوگیری به عمل آورد. هنگام ایجاد لینک خارجی در نظر گرفتن چندین فاکتور بسیار حیاتی می باشد که به شما در بهینه سازی موتور جستجو و رتبه بندی صفحه نتیجه کمک می کند. این لینک های خارجی یا بک لینک ها از نظر حجم، کیفیت و ارتباط با توجه به اینکه چگونه از رتبه بندی صفحه شما پشتیبانی می کنند، اندازه گیری می شوند. همچنین یک لینک خروجی هم، یک پیوند خارجی می باشد زیرا از دامنه شما در خارج به دامنه دیگری اشاره می کند.

گوگل از طریق شبکه ارتباط لینک‌ها، کیفیت محتوا و ارزش یک وب‌سایت پی می‌برد، بنابراین یک سایت با لینک‌های دارای ارزش زیاد، معمولا رتبه بهتری از سایت‌های دیگر با لینک‌های کم‌ارزش دارد. علاوه بر مواردی که ذکر کردیم ، چنیدن و چند صد راه های دیگر ایجاد پیوند برای وبسایتمان وجود دارد. اما آنچه که اهمیت دارد این است که بتوانید بازدهی لینک سازی هایی که انجام داده اید را بسنجید. با این کار می توانید پیوند های خود را بهبود دهید و کماکان اعتبار دامنه خود را افزایش دهید. لینک سازی برای وبسایت از آن جا که بسیار حساس بوده و اگر توسط افراد متخصص انجام نشود، عواقب خوبی نخواهد داشت.

لینک سازی خارجی یا اکسترنال لینک، به ساخت لینک در خارج از وب سایت گفته می شود که تاثیر بسزایی در سئو خارجی سایت دارد. لینک سازی خارجی را با چندین روش می توان انجام داد مثل خرید بک لینک، لینک سازی در فروم ها، لینک سازی کلاه سفید و کلاه خاکستری. همچنین توجه به اهمیت کیفیت نسبت به کمیت در هنگام لینک سازی خارجی نیز بسیار مهم است.

اما یکی از فاکتور های تاثیر گذار در سئو سایت، لینک سازی داخلی و خارجی است. برای ساختن لینک های خارجی، دو روش وجود دارد، روش مستقیم و روش غیر مستقیم. یکی از تکنیک‌های قدیمی سئوی کلاه سیاه، ایجاد مزرعه لینک است که در آن، گروهی از وب سایت‌ها به طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به سایت‌های پربازدید، از آن‌ها لینک دریافت می‌کنند. این لینک‌ها با فریب دادن موتورهای جستجو، قصد دارند که در مدت زمانی کوتاه، در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار بگیرند. درصورتی که می‌خواهید یک استراتژی لینک سازی اصولی داشته باشید، از انتشار لینک در چنین سایت‌هایی اجتناب کنید. استراتژی لینک سازی خارجی، یک برنامه حاصل از تحلیل های مختلف است که در آن چگونگی لینک سازی خارجی مبتنی بر اهداف کسب و کار و شرایط آن مشخص می شود.

زمانی که برای ارتقای کسب و کار خود به دنبال سئو سایت (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) می روید، لینک سازی از مهم ترین دغدغه های شما می شود. لینک هایی که برای سئو سایت به آن ها نیاز دارید، لینک های داخلی و لینک های خارجی هستند. متخصصان سئو، استراتژی لینک سازی خارجی را موثرترین عامل در کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو می دانند. لینک های خارجی در بالا رفتن اعتبار سایت نقش پررنگی دارند؛ به این دلیل که موتورهای جستجوگر، لینک خارجی را یک نظر مثبت از سمت شخص ثالث در نظر می‌گیرند. به بیان بهتر، موتورهای جستجوگر بر این باورند که چیزی که دیگران درباره سایت شما می گویند، مهم‌تر از چیزی است که شما درباره خودتان می گویید.

یک استراتژی لینک سازی خارجی اصولی، به شما می گوید که به دنبال سایت های متنوع با امتیاز خوب در حوزه تخصصی خودتان باشید. اگر سایت شما در حوزه خدمات خودرو فعالیت می کند، نباید در سایت هایی که درباره آموزش مطالب درسی مطلب تولید می کنند، از شما نامی برده شود. شما باید به دنبال پربازدیدترین و پرترافیک ترین سایت در حوزه تخصصی فعالیت خودتان باشید.

این نوع لینک سازی داخلی اخیراً بیش از هر زمانی مورد توجه قرار گرفته و حتی در کمپین‌های بزرگ و جهانی بازاریابی نیز از آن استفاده می‌شود. در مثال نامبرده اگر تصور کنیم که یک مسافر تازه وارد تنها با در دست داشتن یک نقشه می‌تواند به هر آنچه در شهر نیاز دارد دست یابد، چندان در هدایت مسافر موفق نخواهیم بود. اما اگر با تابلوهای راهنما تمام آنچه ممکن است نیاز داشته باشد را سر راهش قرار دهیم و او را به سوی نیازهای احتمالی‌اش سوق دهیم، احتمالاً منفعت بیشتری از حضور آن مسافر خواهیم برد.

از این مقاله ها برای فعالیت در سایر بستر های دیجیتال مارکتینگ مانند سوشیال مدیا ، وبسایت های نظر سنجی ، انجمن ها و پرسش و پاسخ استفاده کنید. لازم است پیوندی که به سایت شما داده می شود از سایتی مرتبط با حوزه کاری سایت شما گرفته شود. لینک سازی در سایت های داخلی و هم زبان بهتر است، اما لینک سایت در سایت های خارجی و غیر هم زبان نیز لازم است. اما قبل زیاده روی کردن در لینک سازی آن هم در سایت های خارجی زیاد به نفع شما نخواهد بود. می‌توانید پاسخ سوالاتی که مطرح شده را در یک مطلب در سایت خود توضیح داده و لینک آن را در فروم قرار دهید. بدین شکل کلیک و ترافیک از بک‌لینک خود خواهید داشت و این قدرت بک‌لینک شما را بهبود می‌‌بخشد.

با نشر محتوا با کیفیت و جذاب، تعامل با کاربران را تقویت کنید و آنان را به به اشتراک گذاری محتوا و ایجاد لینک‌ های برگشت به وب سایت شما ترغیب کنید. همچنین توصیه می‌شود محتوایی تولید کنید که مرتبط با فعالیت شما و خواندن آن آسان باشد. علاوه بر این، به نظرات در وبلاگ و صفحات رسانه‌های اجتماعی خود پاسخ مثبت و صمیمانه بدهید. انجام این کار به مخاطبان برند شما کمک می‌کند تا به جای یک ربات، احساس کند که با گروهی از افراد متعهد در ارتباط هستند. در طول فرآیند رتبه‌بندی، موتورهای جستجو هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام صفحات را در نتایج اول برای عبارت «سئوی خارجی چیست؟» نشان دهند، این موضوع را در نظر می‌گیرند. برآورد تعیین قیمت نهایی سئو در هر سایت با سایت دیگر متفاوت است و این عدد با توجه به آنالیز چند ساعته‌ای که صورت می‌گیرد، تخمین زده می‌شود.

محتوای مرتبط برای لینک دهی داخلی انتخاب کنید

همانطور که گفته شد سئوخارجی، شامل تمام فعالیت های شما در خارج از سایت می‌باشد. به صورت کلی می‌توان از مهم ترین و با ارزش ترین روش های سئوخارجی که همچنان در سرپ فارسی کاربرد دارد، به رپورتاژ آگهی اشاره کرد. ۲) اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی به شکل قابل توجهی تعامل کاربر با شما را بهبود می بخشد و می تواند به عنوان مرجع از دیگر افراد لینک دریافت کند. بسیاری از کارفرمایان و البته متخصصان، سئوخارجی را معادل لینک سازی خارجی می‌دانند. در اینجا لازم به ذکر است؛ با اینکه لینک سازی خارجی که در ادامه نیز به آن خواهیم پرداخت بخش بسیار مهمی از سئوخارجی را به خود اختصاص می‌دهد اما معادل سئو خارجی نیست.

  • همچنین لازم به ذکر است که تقریباً تمام پیوندهایی که از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید “nofollow” هستند، به این معنی که توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می‌شوند.
  • در این میان و پس از ساخت بک لینک، ممکن است تا بک لینک شما در یک وب سایت نامعتبر قرار گیرد.
  • قبل از تعریف دقیق لینک سازی داخلی و خارجی باید با انکر تکست anchor text آشنایی داشته باشید.
  • در این نوع بک لینک، دو یا چند وب سایت با یکدیگر تبادل بک لینک می ‌کنند.
  • لینک سازی در این روش باید کاملا طبیعی باشد تا گوگل هیچ نشان خاصی از دستی بودن این لینک ها را متوجه نشود.

ویکی دمی در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، تمام نکات و آموزش های مورد نیاز در رابطه با لینک سازی خارجی را بیان کرد. هنگام لینک سازی در فروم ها و وبلاگ ها توجه داشته باشید که در یک صفحه تعداد زیادی لینک نگذارید. بهتر است در یک صفحه فروم 2 الی 3 لینک قرار دهید و برای ساخت دیگر لینک ها به صفحات جدید بروید. رپورتاژ به افزایش کلیک وب سایتتان کمک می کند و باعث افزایش رتبه سایتتان نیز می شود. در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، یکی از اصلی ترین موارد ساخت لینک در وب سایت هایی است که از اعتبار بالایی برخوردار هستند. اعتبار بالای وب سایت باعث می شود لینکی که در آن قرار می دهید نیز اعتبار بالایی نزد گوگل کسب کند.

یکی از اشتباهات رایج در لینک سازی خارجی، این است که فقط برای صفحه اصلی سایت یا لندینگ پیج لینک سازی کنیم. برای طبیعی جلوه دادن بیشتر و بهتر وبسایت و بک لینک های آن، بهتر است که برای اغلب صفحات مهم سایت، دسته بندی ها، لندینگ پیج ها، مقالات و… لینک سازی کنیم. با افرادی که در حوزۀ کاری شما فعالیت می‌کنند، ارتباط برقرار کرده و شبکه‌سازی کنید.

سئو خارجی سایت به مجموعه ‌ای از روش ‌ها و تکنیک ‌های بهینه‌ سازی وب سایت برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو خارجی اطلاق می ‌شود. هیچ‌گاه در دنیای سئو به دنبال پارامترهای عددی و درصدی نباشید و همه چیز را بر اساس وضعیت سایت‌تان بسنجید! از نظر متخصصین سئو باتجربه بهتر است در ابتدا تمامی موارد مربوط به سئو داخلی از جمله تولید محتوا، سئو تکنیکال و… به شرایط مطلوبی برسند، سپس فرایند سئو خارجی را آغاز کنید. ما در این مقاله به شما توضیح دادیم که سئو خارجی چیست و تکنیک‌های بهبود آن را بررسی کردیم. پیشنهاد می‌شود با دقت نکات و ترفندهای گفته شده در این مطلب را مطالعه کرده و یک استراتژی سئو آف پیج ناب را برای وب‌‎سایت خود پیاده‌سازی کنید.

لینک سازی خارجی شامل دسترسی به وب‌سایت‌های دیگر و درخواست از آن‌ها برای لینک سازی به محتوا یا وب‌سایت شما است. این کار را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی مانند وبلاگ نویسی مهمان، رپورتاژ آگهی و لینک سازی منابع انجام داد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه لینک‌های خارجی ارزش یکسانی ندارند.

اگر بتوانید با مشتریان خود ارتباط مفیدی برقرار کنید به طوری که از ان ها بخواهید url صفحات را به اشتراک بگذارند ، این کار می تواند فواید بسیاری به دنبال داشته باشد. درواقع لینک هایی که به اشتراک گذاشته می شوند ، پیوند محسوب نمی شوند ، اما ان ها با این کار نه تنها بازدید کنندگان سایت را افزایش می دهند ، برند شما را نیز میان دیگران شناخته تر می کنند. برای اینکه پیوند های زیادی دریافت کنید ، لازم است محتوای شما برای مدیران وبلاگ ها و وبسایت ها و حتی کاربران به نمایش گذاشته شود با این حال کسب رتبه ای که باعث به نمایش گذاشتن محتوای شما شود ، در اوایل کار ممکن است نشدنی باشد. پیش از آنکه بک لینک بگیرید و منتظر باشید کاربران زیادی را به سایت خودتان جلب کنید تا مشتری شما شوند، مطمئن شوید که سایت شما از نظر رابط کاربری و محتوا غنی شده است و سایتی حرفه ای را بالا آورده اید. مدیران دیجیتال مارکتینگ به شما توصیه می کنند که لندینگ پیج (صفحه فرود) سایت خود را طوری طراحی کنید که جذاب باشد و محصول شما را خیلی سریع به کاربر معرفی کند.

شبکه های اجتماعی از محبوبیت زیادی برخوردارند و ایجاد پروفایل در آن‌ها، می‌تواند ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما هدایت کند. فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر، جی پلاس و… را متناسب با کسب و کار خود، راه اندازی کنید و با محتوای مناسب، به روز رسانی نمایید. انتخاب شبکه های اجتماعی می بایست طبق استراتژی لینک سازی خارجی انجام شود و بدون برنامه، جز سردرگمی برای شما نتیجه ای نخواهد داشت. با ایجاد بک‌لینک‌ها از وبسایت‌های با اعتبار و محتوای مرتبط، میزان اعتماد موتورهای جستجو به سایت ما افزایش می‌یابد.

  • بهتر است در یک صفحه فروم 2 الی 3 لینک قرار دهید و برای ساخت دیگر لینک ها به صفحات جدید بروید.
  • با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز، شما می ‌توانید ترافیک و بازدیدکننده ‌های بیشتری به وب سایت خود جذب کنید که در نتیجه به بهبود رتبه سئو و نمایش در صفحات نتایج جستجو کمک می ‌کند.
  • به طور کلی هر چه تعامل در شبکه های اجتماعی شما بیشتر باشد گوگل مطالب مورد نظر را کاربردی تر دانسته و به آن ها ارزش بیشتری خواهد داد.
  • نباید تصور کنید که داشتن ۱۰۰ لینک از سایتی پربازدید مانند بیتوته می تواند موجب رشد شگفت انگیز کسب و کار شما شود؛ برعکس، این کار پیشرفت کار شما را در یک مرحله مشخص، ثابت نگه می دارد.

موثرترین شبکه های اجتماعی در سئوی سایت را می توان 5 شبکه اجتماعی فیس بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و پینترست دانست. سئو خارجی یا Off Page SEO به کلیه تکنیک هایی گفته میشود که شما در خارج از سایت خود انجام می دهید تا باعث افزایش قدرت صفحه شما و به دست آوردن جایگاه بهتر در سرچ گوگل می شود. در زیر روش های معمول در سئو خارجی یک سایت یا فروشگاه را برای شما بیان می کنیم.

اگر بدانید به چه تعداد بک لینک با کیفیت احتیاج دارید ، می توانید بهتر برنامه ریزی کنید و از تلاش خود ناامید نشوید. درواقع تعدا بک لینک ها را می توان بر اساس پیوند هایی که به رقبا داده اند به دست آورید. برای اینکار عبارتی که می خواهید در آن رتبه بگیرید ، را در گوگل جست و جو کنید. اگرچه لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم تو رتبه بندی صفحات شما دخیل نیست، اما یکی از بهترین راه کارها برای افزایش بازدید و ترافیک است. سعی کنید در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، فیسبوک و پینترست فعالیت مستمر داشته باشید. اصول طبیعی یک سایت به این صورت است که ابتدا روی محتوا، سئو محتوا و کارهای سئو داخلی کار انجام شود.

ربات‌های خزنده گوگل به طور پیوسته در جستجوی صفحات جدید می‌گردند و یکی از ساده‌ترین روش‌های نشان دادن صفحه جدیدتان به گوگل، این است که آن را در صفحه دیگری که قبلاً وارد ایندکس شده لینک کنید. در واقع وقتی لینک صفحه جدیدی در صفحه‌ای پردازش و ایندکس شده قرار می‌گیرد، گوگل به سادگی آن صفحه را پیدا کرده و در ایندکس خود قرار خواهد داد. بنابراین چگونگی لینک سازی دیگر صفحات سایت در صفحه اول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به وبین سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. برای اولین بار در سئو ایران ، با پرداخت مرحله به مرحله در خدمات سئو ما و دیدن نتایج هر مرحله پس از پرداخت نگران از دست رفتن یا تضمین سئو سایت خود نباشید . شما می توانید برای سایت خود به راحتی و در کمتر از 2 دقیقه بک لینک درست کنید. باید بگویم که دقیقا ما هدفمان همین است که با کمترین هزینه (منظورم از هزینه اینجا زمانی است که صرف ساخت لینک بلیدینگ می کنید است) بتوانید لینک بلیدینگ خیلی قوی برای سایت خود داشته باشید. اما زمانی که شما الگوریتم های گوگل را بشناسید و تمامی قواعدی که گوگل به آن ها حساس بوده و با آن ها لینک های اسپم یا غیرطبیعی را شناسایی می کند را بدانید، قطعا دیگر دچار پنالتی نخواهید شد و گوگل هرگز شما را جریمه نخواهد کرد.

  • بنابراین لینک سازی به صورت اصولی و درست نه تنها برای وبسایت شما ضرر ندارد، بلکه لازم نیز است.
  • همچنین، سئو خارجی باعث افزایش ترافیک آگاهانه و کیفیتی به سایت می‌شود که این مسئله می‌تواند رتبه وبسایت در نتایج جستجو را بهبود دهد.
  • کار را با جستجو دامنه های قابل اعتمادی که محبوب هستند و بررسی های بسیار بالایی دارند شروع کنید.
  • به طور کلی هدف هر ابزار آنالیز بک ‌لینک این است که کلمات کلیدی، لینک‌ها و اعتبار سایت‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها لینک بگیرید را به شما ارائه کند.

نباید تصور کنید که داشتن ۱۰۰ لینک از یک سایت پربازدید، می‌تواند موجب رشد شگفت‌انگیز کسب‌وکار شما شود. فراموش نکنید که این تعداد بالای Referring Domain است که برای شما امتیاز می‌آورد؛ نه صرفا تعداد لینک‌ها! یک استراتژی لینک سازی خارجی درست‌و‌حسابی به شما می‌گوید که به دنبال سایت‌های متنوع با امتیاز خوب در حوزۀ تخصصی خودتان باشید. چیزی که در این مقاله بیش تر به آن خواهیم پرداخت در مورد روش ها و چگونگی ایجاد لینک های مختلف از سایت های دیگر به سایت شما است. لینک سازی خارجی چیست؟ میدانیم که برای موفقیت در کسب و کار های اینترنتی باید وب سایت قدرتمندی داشته باشیم. یکی از معانی که می توان از وب سایت قدرتمند برداشت کرد این است که سایتمان در صفحه اول گوگل باشد.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما