انجام خدمات ملکی شهری و روستای با سایت وکیل دیوان عدالت خبرگزاری فارس

این اعتراض در شعبه رسیدگی کننده به پرونده، مطرح می شود و شعبه مزبور با بررسی دلایل ارائه شده، مبادرت به صدور رأی می نماید. دادخواست و ضمائم آن باید به تعداد طرف شکایت یا وکیل دیوان عدالت اداری به اضافه یک نسخه تهیه شود. این اوراق و همچنین اوراق مربوط به رفع نقص و تکمیل دادخواست، باید به وسیله پست سفارشی یا پست الکترونیکی دیوان یا ثبت در پایگاه الکترونیکی به دبیرخانه دیوان ارسال و یا به دبیرخانه دیوان یا دفاتر اداری آن مستقر در مراکز استانها تسلیم گردد. تاریخ ثبت دادخواست در دبیرخانه دیوان و یا پایگاه الکترونیکی و یا تسلیم آن به پست سفارشی و یا ارسال از طریق پست الکترونیکی یا دفاتر اداری دیوان، تاریخ تقدیم محسوب می شود.

وکلای دیوان عدالت اداری

به طور کلی اگر این موضوع  را بیشتر توضیح دهیم یعنی به تمامی مواردی که در خصوص اختلافات مردم به صورت شخصی باشد و یا شکایت سازمانهای دولتی علیه افراد ، موارد مربوطه به نظم و امنیت عمومی در این مراجع رسیدگی می شوند. در همه کشورهای دنیا به طور کلی برای جلوگیری از ظلم و ستم سازمانهای اداری و دولتی به مردم، معمولا سازمانهای بسیار قدرت مندی تشکیل گردیده اند که معمولا در مراجع بسیار بالا اقدام به رسیدگی دیوان می نمایند و تقریبا در سراسر جهان نیز این مراجع در صورت صدور حکم قادر به اجرای آن در برابر کلیه سازمانهای ادارای و دولتی می باشند. در واقع میتوان گفت این دو مرجع از جهاتی با یکدیگر شبیه هستند و در مبنای رسیدگی باهم متفاوت می باشند. هر دو نهاد مسئولیت نظارت بر سلامت اداری کشور را بر عهده دارند به بیان دیگر میتوان گفت دیوان عدالت اداری صلاحیت اداری و سازمان بازرسی کل کشور صلاحیت قضائی دارد.

وکیل بعد از انعقاد قرارداد و دریافت وکالت شما پرونده تان را در هر قسمت از دیوان عدالت پیگیری خواهد کرد. بررسی و تصویب طرح های تفصیلی شهری و تغییرات آنها در هر استان یا فرمانداری کل، به وسیله کمیسیونی به ریاست استاندار یا فرماندار کل و با عضویت رئیس شورای اسلامی شهرستان و شهردار و نمایندگان سازمان میراث فرهنگی و مسکن و شهرسازی و نماینده مهندس مشاور تهیه کننده طرح، انجام می شود. آن قسمت از نقشه های تفصیلی که به تصویب انجمن شهر (شورای اسلامی شهر) برسد برای شهرداری لازم الاجرا خواهد بود. تغییرات نقشه های تفصیلی اگر در اساس طرح جامع شهری مؤثر باشد، باید به تأیید شورای عالی شهرسازی و معماری برسد. در مورد ابهام و اشکال و اختلاف نظر در نحوه اجرای طرح های جامع و تفصیلی شهری، باید مراتب در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شود. مبنای محاسبه جرایم کمیسیون ماده صد شهرسازی بر اساس تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری به موجب آیین نامه ارزش معاملاتی ساختمان صورت می پذیرد و بعضأ رأی کمیسیون بابت تعیین جریمه و یا میزان آن مورد ایران واقع و رسیدگی مجدد تجویز می شود.

ویژگی های وکلای دیوان عدالت

قبل از آن که بخواهیم در خصوص بحث اعتراض آرای صادره از سازمان تأمین اجتماعی با شما مخاطبان عزیز صحبت نماییم بهتر است کمی در خصوص تأمین اجتماعی و نحوه مطرح‌کردن شکایات در خود این سازمان به شما اطلاعاتی بدهیم. در رای صادر شده موارد شکلی اگر مورد رعایت قرار نگرفته باشند قابل اعتراض از سوی ذی‌نفع هستند و او می‌تواند درخواست ابطال رای را در شرایطی که در حکم صادر شده به مواد قانونی و حقوقی استناد نشده، داشته باشد. بعد از ارجاع پرونده به شعبه موردنظر، پرونده مورد بررسی توسط قاضی شعبه واقع می‌شود و سپس یک نسخه از دادخواست برای طرف دیگر شکایت برای آگاهی از جریان شکایت ارسال می‌گردد. معمولاً اشخاصی که بر اساس بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری و بر خلاف مفاد پروانه اقدام به استفاده یا احداث تجاری یا اداری در کاربری غیر تجاری و اداری ملک خویش می نمایند،با پلمپ محل توسط شهرداری به استناد قانون یاد شده مواجه می گردند. تیم مجرب دکتر زهره‌وند تا به حال پرونده‌های زیادی را در دیوان عدالت اداری به نتیجه رسانده‌اند. مجله برترین وکیل، بصورت تخصصی در زمینه معرفی وکلای خوب در تهران و شهرهای ایران فعالیت می کند.

مراجعه غیرحضوری با وکیل سبب می شود تا در وقت خود صرفه جویی کرده و کلیه امور حقوقی را به وکیل خود بسپارید. تصمیمی که شعبات تجدید نظر دیوان عدالت در اغلب موارد به صورت تایید و ابرام رای صادر شده در مرحله بدوی یا نقض دادخواست بدوی و صدور حکم به ورود و یا رد شکایت می کند. رای صادره توسط شعب تجدید نظر قطعی و قابل اعتراض نیست، مگر این که در باب اعاده دادرسی مطابق با ماده ۹۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری باز گردد، همچنین لازم به تذکر است که در خصوص تمامی آرا صادر شده در دیوان عدالت می توان مستند به ماده ۷۹ قانون مذکور، در صورتی که رای خلاف شرع یا قانون باشد آن هم در شرایطی خیلی خاص، اعتراض کرد . وکیل دیوان عدالت اداری در گروه حقوقی دادارمنش به صورت تخصصی و حرفه ای اقدام به تظلم خواهی در دیوان عدالت اداری نموده و با سابقه طرح دعاوی در دیوان عدالت نسبت به احقاق حقوق موکلین اقدام نموده است. در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران را  به شما معرفی کنیم.

حامیان عدالت

معنی امعان نظر قضایی این است که قاضی بتواند ، در موضوع تخصصی کمیسیون مثل از کارافتاده بودن یا نبودن فرد ، تدقیق و بررسی کند و وارد رسیدگی به این موضوع شود . چه کسانی می توانند در دیوان عدالت اداری شکایت کنند؟ به طور کامل؛ افرادی که کارمند دولت هستند یا افرادی که به هر دلیلی بخواهند از یکی از ارگان ها یا نهادهای دولتی شکایت کنند باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند.

در چنین شرایطی است که وکیل می‌تواند بهترین راهکار ها را برای رسیدن موکل به مطالبات قانونی خود ارائه دهد. از جمله شرایط گرفتن وکیل برای دیوان عدالت اداری می توان به این موضوع اشاره نمود که وکیل مربوطه باید به جزئیات قانون اساسی به طور کامل مسلط بوده و امکان دفاع از شما با کم‌ترین درصد خطا در دیوان عدالت اداری را داشته باشد. به علاوه لازم است که شخصی را انتخاب نمایید که حتماً دارای مدرک پایه یک وکالت بوده و شرایط مناسب برای وکالت دیوان عدالت اداری را داشته باشد. موضوع رسیدگی به پرونده ها در دیوان عدالت اداری بسیار حساس است و کمی کوتاهی در این پروسه موجب محکومیت خودمان می شود. وکلایی که در این مقاله معرفی کردیم، سابقه و تخصص در پیگیری پرونده های دیوان عدالت اداری را دارند پس بهتر از ما پرونده ها را بررسی می کنند. ممنونم از شما که تا این بخش از مقاله بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران همراه ما بودید.

به علاوه وکیل دیوان عدالت اداری باید درخواست دستور موقت و پیگیری شکایت مربوطه را ثبت نموده و دادخواست اعاده دادرسی خود را به ثبت برساند. ثبت درخواست اعمال ماده ۷۹ بر عهده وکیل دیوان عدالت اداری بوده و وی موظف است که مشاوره های حقوقی مناسب را به موکل خود ارائه نماید. به علاوه موکل باید توسط وکیل خود در جریان تمامی امور مربوط به پرونده قرار گیرد. به موجب بند 1 ماده 12 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392، رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از آیین نامه ها و سایر نظامات و مقررات دولتی و شهرداریها و موسسات عمومی غیر دولتی از جمله صلاحیتها و وظایف هیأت عمومی دیوان عدالت اداری است. نظر به اینکه کانون وکلای دادگستری غیر دولتی می باشد، بنابراین رسیدگی به اعتراض نسبت به مصوبات کانون مذکور خارج از حدود صلاحیت و اختیارات هیأت عمومی دیوان عدالت اداری است. وکیل دیوان عدالت اداری قادر است تا از طرف موکل خود، طرح شکایت را انجام دهد و به عنوان نماینده حقوقی او محسوب گردد.

از طرفی اگر طرفین بر غیر مقدور بودن شرط جاهل باشند یا شرط پس از وقوع عقد غیر مقدور گردد بنا به ماده ۲۴۰ قانون مدنی مشروط له می تواند معامله را به استناد خیار تخلف از شرط فسخ نماید. ۷-اگرچه تغییر پست ( مدیریت حرفه‌ای )مصداق بارز تنزل مقام است اما در صورتی که با رعایت امتیازات شغل و مشاغل یا تغییر پست سازمانی و عدم کاهش امتیازات باشد مصداق تنزل گروه نخواهد بود. پنجم اینکه -فرقی بین اراضی دولتی و غیر دولتی و صرف نظر از نوع مالکیت در اعمال ماده ۱۰۱ وجود ندارد.

پس از شکایت از طریق دادخواست ، موضوع  ، به یکی از شعبه های بدوی دیوان عدالت اداری تهران ارجاع می شود. این شعبه ، دادخواست شما و مستندات شما به طرف شکایت ابلاغ می کند تا ظرف مهلت مقرر پاسخ دهد . دیوان در موارد قریب به اتفاق بدون دعوت برای حضور طرفین و صرفا با تبادل لوایح رسیدگی می کند و حکم میدهد. اگر مالک ملک ، بخواهد ، اعتراض به رای کمیسیون ماده ۱۰۰  داشته باشد  می تواند با مشاوره حقوقی از وکیل امور دیوان عدالت ، اعتراض خود را در این مرجع ثبت کند. در نهایت، می‌توان گفت که وکیل احمد میرشاه با تجربیات و مهارت‌هایی که در زمینه حقوق عمومی و دیوان عدالت اداری دارد، یکی از بهترین وکلای این حوزه است. او با توانایی درک سریع موضوعات قانونی پیچیده و استفاده از تجربیات ارزنده استادان حقوقی عمومی و وکلای پیشکسوت این حوزه، توانسته است به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود کمک کند.

وکیل دیوان عدالت اداری:

به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر گونه اقدامی با یک وکیل باتجربه در زمینه دیوان عدالت اداری تهران مشورت نمایید. حق الوکاله بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران نیز همانند سایر وکلای براساس تعرفه های قانونی مشخصی تعیین می شود. ولیکن طرفین (وکیل و موکل) می توانند در این مورد با هم به توافق برسند و هزینه حق الوکاله را با توجه به نوع و موضوع پرونده تعیین کنند و این مورد از نظر قانون بلامانع است. نحوره رسیدگی به دعاوی که در مراجع قضایی مطرح می شود با دیوان عدالت اداری تا حدودی با هم فرق دارد.

شما براحتی می توانید با شماره های موجود در سایت وکلای پایتخت تماس بگیرید و با وکیل دیوان عدالت صحبت نمایید. با توجه به این که پرونده های مرجع دیوان عدالت کاملا تخصصی و لازم فرد متخصص می باشد، شما باید برای هراقدامی یک دادخواست تنظیم کنید، این نوشتن کار زمان بریست و به همین دلیل هیچ وکیل دیوانی این کارها را رایگان انجام نمی دهد، مخصوصا اگر این وکیل دارای سابقه طولانی نیز باشد و پرونده های زیادی را تا الان انجام داده باشد. پرونده دیوان عدالت اداری با توجه به سختی و مشکلاتی که دارد، بهتر این است شخصی که به امور مربوطه مسلط می باشد، این فرایند را انجام دهد و مجموعه حرفه ای وکلای پایتخت با توجه به سابقه کاری که در این زمینه دارد، توانسته است چندین وکیل مجرب دیوان عدالت را گرد هم بیاورد.

در این نوشته سعی کردیم راجع به دیوان عدالت اداری و نحوه صدور رای در دیوان صحبت کنیم و توضیح دهیم که چگونه یک وکیل دیوان می تواند به آراء صادر شده اعتراض کند و حق موکل خود را به وی برساند. اگر شما هم پرونده ای در دیوان عدالت اداری داشته و یا قصد اعتراض به سازمان های دولتی را دارید، می توانید با ما در گروه وکلای عدالت اداری تماس بگیرید و پرونده خود را به دست متخصصان ما بسپارید. دیوان عدالت اداری یک مرجع قضایی تخصصی است که برای رسیدگی به شکایات افراد علیه سازمان ها و نهاد های دولتی تاسیس شده است.

اگر با ساز و کار دیوان عدالت اداری و ساختار پرونده هایی که به این دیوان ارجاع داده می شوند آشنا باشید به خوبی متوجه می شوید که چرا این پرونده ها با پرونده های معمولی که به دادگاه ها ارجاع داده می شوند بسیار مهم تر می باشد و البته پیگیری آن ها نیز از سختی های بیشتری برخوردار است. به همین علت است که ما قصد داریم در این مطلب به طور کامل به وکیل دیوان عدالت اداری بپردازیم و تمامی اطلاعات شما در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم. هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تارخ ۹/۳/۱۴۰۲ با حضور رئیس و معاونین دیوان عدالت اداری و رؤسا و مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل شد و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء به شرح زر به صدور رای مبادرت کرده است. نحوه و کیفیت فعالیت و نحوه نگارش وکیل خاص دیوان عدالت اداری و تسلط وکیل به قانون ، آئین نامه ؛ آراء وحدت رویه و مقررات و قوانین مرتبط با موضوع تاثیر به سزائی در صدور رای توسط قضلت دیوان عدالت اداری داشته و در تسریع  و اخذ نتیجه و پیگیری پرونده در دیوان عدالت اداری موثر می باشد . وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره با سابقه در دیوان عدالت اداری هزینه دادرسی ؛ دستمزد ؛ حق الوکاله وکیل بصورت نقد و اقساط مطابق توان مالی شما دریافت میگردد و بدلیل کثرت پرونده ها یمان در دیوان عدالت اداری ما ارزان ترین حق الوکاله و بهترین وکالت در دیوان عدالت اداری را برای شما رقم می زنیم . رسیدگی در دیوان عدالت اداری مستلزم تقدیم دادخواست بر روی فرم مخصوص دادخواست اوسط وکیل متخصص دیوان عدالت اداری میباشد .

مشکلات مربوط به عدم پرداخت عیدی، سنوات، بیمه، عدم واریز حقوق در زمان مشخص و اخراج‌های بدون علت جزو رایج‌ترین مشکلاتی است که دیوان عدالت در این زمینه پیگیری می‌نماید. تأمین اجتماعی مانند سایر سازمان‌ها ممکن است با مسائلی مواجه شود که برای رسیدگی به آن‌ها نیازمند تشکیل دادگاه‌های رسیدگی می‌باشد. یکی از این دادگاه‌ها، هیات های تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی می‌باشد که به مطالبات مردم و دعاوی بین مردم و سازمان رسیدگی می‌نماید و حکمی که از این هیات صادر می‌گردد قطعی می‌باشد در این خصوص و بحث بیمه می‌توانید به مقاله وکیل اداره کار مراجعه نمایید.

اما حقیقت این است که تمامی وکلای پایه یک دادگستری دارای تخصص لازم و کافی در زمینه وکالت دیوان عدالت اداری نبوده و برای آن که یک وکیل تضمینی و متخصص دیوان عدالت اداری باشد لازم است که علم، تخصص و تجربه کافی در این زمینه را کسب نموده و با حل پرونده های بسیار به این امر دسترسی پیدا کرده باشد. یافتن بهترین وکیل دیوان عدالت اداری کار آسانی نبوده و لازم است که برای شناسایی و انتخاب بهترین وکیل دیوان عدالت اداری تحقیقات زیادی در این زمینه به عمل آورد. با توجه به آن که همراه داشتن یک وکیل متخصص مزیتی بزرگ برای حل پرونده به شمار می رود، لازم است که تنها به وکلایی که دارای تخصص و تجربه کافی در این امر هستند مراجعه نمایید.

که مهارت وآگاهی فرد،ازتاثیرفراوانی بهره منداست خیلی ازکسانی که اعتراض خودرادردیوان عدالت اداری طرح می نمایند،توانمندی تفکیک وحل کردن حرفه ای پرونده رانخواهندداشت. وکلای مجرب موسسه حقوقی نصراللهی(nasrolahi.com) یکی ازبهترین گروه وکلا،برای رسیدگی به پرونده های شماهستندکه قادرندپرونده ی شماراباموفقیت به پایان برسانندوازحق وحقوق قانونی شمادفاع کنندوشماراازپرداخت هزینه های گزاف معاف نمایندووقت گرانبهای شما را نیزحفظ کنند. سازمان دیوان عدالت اداری تقریباازسال۹۷سامانه ساجدراجهت برطرف کردن مشکلات مردم ورسیدگی به پرونده ها دردیوان عدالت اداری تاسیس کرد.

امکان ثبت غیر حضوری شکایت در دیوان عدالت اداری از طریق سامانه ساجد فراهم شده است. در گذشته افرادی که قصد شکایت از نهادهای دولتی، ماموران آن ها یا قوانین و آیین‌نامه‌های دولتی را داشتند، به صورت حضوری باید به مراجع مربوطه شکایت می‌کردند. این افراد باید دادخواست خود را به مراجع مربوطه تقدیم می‌کردند تا سایر مراحل پیگیری پرونده انجام شود، اما امروزه یک سامانه مخصوص برای ثبت دادخواست‌های دیوان عدالت اداری به نام سامانه ساجد راه‌اندازی شده است.

به همین دلیل سعی دارند که با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری بتوانند مقداری مالیات خود را کاهش دهند. بنابراین می توان به نوعی گفت که وکیل دیوان عدالت اداری در این جا تا حدودی نقش نگهدارنده و حافظ قانون را نیز بر عهده دارد. به طور کلی وکیل پس از بررسی اسناد و پرونده متقاضی، هزینه وکالت را به موکل خود اعلام می کند و سپس با مذاکراتی که بین این دو نفر انجام می شود، یک مبلغ تعیین می گردد. بسته به فعالیتی که وکیل قرار است در پرونده متقاضی انجام دهد، هزینه وکالت متفاوت خواهد بود. افراد می توانند از وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری نیز در پرونده های مربوط به ساخت و ساز های شهری استفاده کنند.

به طور کلی قابل ذکر است که با توجه به تخصصی بودن موضوعات در دیوان عدالت اداری و با توجه به اینکه تسلط و تجربه یک ‌وکیل بر مسائل مرتبط با دیوان عدالت اداری می تواند به موکلین در احقاق حقوق خود کمک کند، قبل از هر گونه اقدام در دیوان عدالت اداری مشاوره رایگان و آنلاین با یک وکیل کارآزموده در این زمینه ضروری است. همچنین با توجه به اینکه مراجعه حضوری در دیوان عدالت اداری برای کسانی که در دیوا ن پرونده دارند، غیر ممکن می باشد و تنها به وکلا اجازه ورود به دیوان داده می شود، فلذا وجود یک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری جهت پیگیری پرونده و صحبت با قاضی پرونده، بسیار موثر خواهد بود. هم اکنون جهت مشاوره رایگان با وکلای دیوان عدالت اداری با شماره ۰۹۱۲۹۳۵۳۴۷۰ و ۰۹۱۹۹۳۵۳۴۷۰ تماس بگیرید. وکیل دیوان عدالت اداری وکیلی است که با تسلط کافی در حوزه های دیوان عدالت اداری مانند اداره کار ، گمرک ، تامین اجتماعی و….می تواند در ارائه مناسب دفاعیات در پرونده ی حداکثر خدمت را به موکل خویش داشته باشد. طرح یک دعوای عالمانه و مبتنی بر قواعد شکلی و ماهیتی صحیح در دیوان عدالت اداری می تواند احتمال پیروزی را در دعاوی دیوان عدالت اداری تا حدود زیادی افزایش دهد و باعث شود تا احقاق حقوق مردم در مقابل تصمیمات و اقدامات نهادهای دولتی به صورت کاملا مناسب انجام گیرد.

  • شـاکی باید رونوشـت یا تصویر خـوانا و گواهـی شده اسناد و مدارک مورد استناد خود را به صورت شخصی یا به کمک وکیل دیوان عدالت اداری پیوست دادخواست نماید.
  • وکیل متخصص دیوان عدالت اداری وکیلی است که دارای دانش تخصصی در زمینه دعاوی مطروحه در دیوان عدالت اداری مانند دعاوی شهرداری ،امور استخدامی ،تامین اجتماعی ،تخلفات اداری و…است و دانش و تجربه لازم را در این زمینه دارد.
  • وکیل دیوان عدالت اداری، وکیلی است که در زمینه دعاوی مطرح در دیوان عدالت دارای تجربه وتخصص می باشد.
  • آنها از مهارت های خود برای نمایندگی و حمایت از موکلین که با دولت اختلاف دارند استفاده می کنند.
  • نزدیکترین ایستگاه مترو به این مکان، ورودی ۲ مترو ضلع شمال غربی میدان فردوسی و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس میدان فردوسی می‌باشد که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان می‌سازد.
  • رویه محور بودن برخی از دعاوی در دیوان عدالت و تابعیت شعب دیوان از آرای وحدت رویه و ایجاد رویه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری است، لذا حضور وکیل دیوان بسیار ضروری خواهد بود .

همیشه توصیه می شود که مستقیماً با یک وکیل با تجربه صحبت کنید که از پرونده خاص شما آگاهی دارد. در این مقاله میخواهیم راجب بهترین وکیل دیوان عدالت اداری صحبت کنیم و بگوییم چگونه با بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران صبحت کنید و با آن مشاوره داشته باشید. هزینه وکیل دیوان عدالت اداری کاملا یک بحث توافقی است و وکیل دیوان عدالت براساس کاری که انجام میخواهد بدهد هزینه را می گویید. ممکن است که در بعضی مواقع وکیل دیوان نیاز نباشد به دادگاه به مراتب بالا مراجعه کند ، در نتیجه هزینه وکیل دیوان عدالت اداری در اینجا کمتر است و صد در صد وکیل براساس کاری که میخواهد انجام بدهد هزینه را می گویید.

دیوان عدالت اداری به اختلافات بین افراد یا سازمان ها و نهادهای دولتی از جمله مسائل مربوط به مجوزها، مالیات ها، مقررات منطقه بندی و حقوق کارکنان رسیدگی می کند. داشتن یک وکیل متخصص که بتواند مشاوره حقوقی و نمایندگی جامعی را در طول فرآیند ارائه دهد، برای هر کسی که درگیر چنین پرونده ای است ضروری است. وکیل دیوان عدالت اداری به آدرس vokalaye-divan.com یک وکیل تخصصی است که به ارائه مشاوره حقوقی، وکالت و وکالت در امور دادگاه های اداری می پردازد. ما تجربه زیادی در رسیدگی به پرونده های مختلف مرتبط با حقوق اداری مانند اختلافات بین افراد و نهادهای دولتی یا نهادهای نظارتی داریم.

در این مقاله قصد داریم ده تا از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید. رسیدگی به دادخواست ها در دیوان عدالت اداری با دادگاه های انقلاب و عمومی متفاوت است و دیوان عدالت معمولا آیین دادرسی خودش را دارد. آیین دادرسی در دیوان عدالت که به آن قانون تشکیلات و یا آیین دادرسی گفته می شود، حدود 124 ماده می باشد و دشواری های زیادی را دارد که افراد عادی به دلیلی عدم دانش در این حوزه و برای شکایت، نیاز به بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران را دارند. درواقع پیگیری در دیوان عدالت برخلاف دادگاه های عمومی و انقلاب، دشواری های زیادی در آن وجود دارد، بنابراین توصیه می شود پیش از هر اقدامی از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران کمک خواسته و رسیدگی به پرونده را به وکیل موردنظر خود واگذار نمایید. وکیل پایه یک دادگستری در تهران است و دارای سابقه وکالتی بالا و تجربه بسیار زیادی در امور حقوقی است.

مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری با بررسی مستندات و گوش دادن به توضیحات مراجعین با ارائه راه حل به آنها کمک می کند. با توجه به این مسئله و اینکه اکثر پرونده هایی که بدون کمک گرفتن از مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری به دادگاه ارائه شدند ناموفق بودند. در جایی که دیوان تشخیص دهد در پرونده‌ای که مطرح شده است از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ اصلاً نیازی به صادر شدن حکم تخریب نبوده است. چرا که صدور حکم تخریب منوط به عدم رعایت اصول سه‌گانه مسائل شهرسازی، بهداشتی و فنی ایمنی می‌باشد و البته موارد مهم دیگری هستند که در مقاله وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری به آن اشاره شده است و می‌توانید به آن مقاله برای دستیابی به اطلاعات بیشتر مراجعه نمایید. دستور موقت تأثیری در اصل شکایت ندارد و در صورت رد شکایت یا صدور قرار اسقاط یا ابطال یا رد دادخواست اصلی دستور موقت نیز لغو می گردد.

شعبه تجدیدنظر نسخه ای از دادخواست تجدیدنظر و منضمات آن را به طرف مقابل ارسال می کند تا اقدام به ارائه پاسخ نماید. پس از ارئه پاسخ از سوی طرف مقابل، شعبه تجدیدنظر که با سیستم تعدد قضات و با 2 قاضی به پرونده رسیدگی می کند مبادرت به صدور رای و حسب مورد تایید یا نقض رای شعبه بدوی نموده و رای به طرفین دعوا ابلاغ می شود. با توجه به تغییرات مداوم در این گونه مقررات لازم است که یک وکیل همیشه از آخرین تغییرات احتمالی در این حوزه مطلع باشد، و همین امر باعث می شود تا وکیل متخصص دیوان  بسیار قوی پیگیری حقوق موکلش باشد. با توجه به شباهتی که نام دو مرجع دیوان عدالت  اداری کشور و دیوان عالی کشور دارد ، ممکن است ، این دو عنوان با هم اشتباه شود . دیوان عدالت اداری ، یک مرجع قضایی تخصصی است که مواردی که در ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری  به آن اشاره شده است ، در آن طرح می شود و همه موارد ، طرف شکایت سازمان دولتی یا حاکمیتی است اما دیوان عالی کشور یک مرجع عالی قضایی است که مرجع تجدیدنظر و فرجام خواهی برخی پرونده ها با موضوعات مهم است.

  • در جواب این سوال که چگونه از وکیل دیوان عدالت مشاوره بگیریم باید گفت که افراد می توانند به سایت های حقوقی معتبر مراجعه نموده و سابقه حقوقی وکیل مورد نظر را ارزیابی کنند.
  • 1- رسیدگی یه شکایات،تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از آیین نامه ها و سایر نظامات و مقررات دولتی و شهرداری ها و موسسات عمومی  غیر دولتی در مواردی که مقررات مذکور به علت مغایرت با شرع یا قانون و یا عدم صلاحیت مرجع مربوط یا تجاوز یا سوء استفاده از اختیارات یا تخلف در اجرای قوانین و مقررات یا خودداری از انجام وظایفی که موجب تضییع حقوق اشخاص می شود.
  • دیوان عدالت اداری بزرگ ترین و معتبرترین مرجع قضایی است که به عنوان بالاترین مرجع به شکایات و اعتراضات مردم علیه ارگان ها و سازمان های دولتی رسیدگی می نماید.
  • در دیوان، مراجع مختلفی اعم از قضایی و اداری وجود دارند که به شکایات مردم از نهادهای عمومی دولتی رسیدگی می کنند.
  • یک وکیل متخصص در حوزه دیوان عدالت با بررسی اولیه مدارک تشخیص میدهد که امکان مراجعه به دیوان برای موکل وجود دارد یا نه ؟
  • مهات اعتراض به آراء شعب بدوی، برای اشخاص مقیم کشور 20 روز پس از ابلاغ رای و برای اشخاص مقیم خارج از کشور 2 ماه پس از ابلاغ رای می باشد.

گروه وکلای دیوان با بهره‌گیری از خدمات چند تن از این وکلای مجرب به درستی این ادعا را دارد که اکنون مجموعه‌ای از بهترین وکلا در دیوان عدالت اداری را در اختیار دارد. این گفتمان صرفاً ادعایی واهی نیست بلکه تعداد پرونده های دیوان عدالت اداری که از خدمات گروه وکلای دیوان بهره برده اند و درصد بسیار بالایی از آرای صادره به نفع موکلین ما بوده معین این نکته است که گروه وکلای دیوان دارای بهترین وکیل دیوان عدالت اداری است. یکی از تفاوت های عمده دیگر در روند رسیدگی دیوان عدالت اداری با سایر مراجع قضایی این است که در بسیاری از موارد و البته نه همه آنها رسیدگی دیوان به صورت شکلی است به منظور تبیین بهتر این موضوع ابتدا تفاوت رسیدگی شکلی و ماهوی را بیان می کنیم. گروه وکلای دیوان عدالت اداری، از همان ابتدا فعالیت خود را صرفاً به صورت حرفه ای، تخصصی، با به کار گیری وکلای مجرب و با قبول وکالت در پرونده های قابل طرح در دیوان عدالت اداری آغاز نموده و با موفقیت در تعداد زیادی از این پرونده ها، همواره در مسیر احقاق حقوق موکلین خود کوشا بوده است. نکته حائز اهمیت این است که تمام این ۴ فاکتور در کنار هم میتوانند امکان اخذ یک رای مثبت از دیوان عدالت اداری را افزایش دهند. گروه ما با استفاده از وکلای پایه یک دادگستری و اخذ آرای مثبت (که شما میتواند در قسمت آراء مثبت اخذ شده، چند نمونه از این آرا را مشاهده فرمایید ) میتواند شما را در مسیر حساس و پر اضطراب طرح شکایت و دادخواست و  در نهایت؛ اخذ نتیجه مطلوب در دیوان عدالت اداری همراهی کند.

  • در ادامه تعدادی از وکلای کارکشته دیوان عدالت اداری در شهر تهران را معرفی می کنیم.
  • تجدید نظر خواهی با تقدیم دادخواست به دفتر شعبه صادرکننده رای یا دبیرخانه یا دفاتر اداری دیوان انجام می گیرد.
  • تاریخ ثبت دادخواست در دبیرخانه دیوان و یا پایگاه الکترونیکی و یا تسلیم آن به پست سفارشی و یا ارسال از طریق پست الکترونیکی یا دفاتر اداری دیوان، تاریخ تقدیم محسوب می شود.
  • پس از صدور رای بدوی ، شخصی که رای به ضررش صادر شده است ، می تواند به آن اعتراض کند .شعبه بدوی ، دادخواست تجدیدنظر را برای گرفتن دفاعیات طرف مقابل برای او ، ارسال میکند و پس از دریافت پاسخ او پرونده را به شعب تجدیدنظر دیوان اداری تهران ارسال میکند.
  • محکم و کامل بودن مستندات برای قانع کردن دیوان و گرفتن حقوق بسیار مفید است؛ در نتیجه طی مراحل نیازمند صرف وقت و انرژی می باشد.

درخواستی که برخی از مراجعه کننده اترس از ما میخواهند این است که پرونده ایشان به بهترین وکیل دیوان عدالت اداری تهران ارجاع شود و یا مشاوره خود را از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری تهران دریافت کنند . وکیل تضمینی در دیوان عدالت اداری وکیل متخصص دیوان عدالت اداری؛ قبل از برگزاری دادگاه و شروع مراحل دفاع از موکل، پرونده را به طور کامل مطالعه و با متهم به تفصیل صحبت کند. همچنین برای بررسی دقیق اتهامات، صحت و کذب اظهارات موکل را تحلیل کرده و در نهایت به بهترین نحو ممکن از موکل خود دفاع کنید.

علاوه بر این، به وکیلی نیاز دارید که منافع شما را مقدم بر هر چیز دیگری قرار دهد. آنها باید با دقت گوش دهند و قبل از ارائه مشاوره در مورد آنچه که از نظر قانونی برای شما بهتر است، وقت بگذارند و تمام جنبه های پرونده شما را تجزیه و تحلیل کنند. برای مشاوره تلفنی یا آنلاین رایگان با ما تماس بگیرید تا بتوانیم در مورد چگونگی کمک به حل مشکل حقوقی شما به طور موثر صحبت کنیم. لذا با تعیین وقت ملاقات حضوری رایگان، وکیل در فرصت مناسب مدارک شما را مورد بازبینی قرار می دهد. بعد از مطالعه پرونده و گفتگو با شما در مورد نحوه اقدام وکیل و مسیر پرونده و انعقاد قرارداد مذاکره صورت می گیرد.

وکلای دیوان عدالت اداری

کلیه آراء شعب بدوی دیوان به درخواست یکی از طرفین یا وکیل یا قائم مقام و یا نماینده قانونی آنها، قابل تجدیدنظرخواهی در شعب تجدیدنظر است. مهلت تجدیدنظرخواهی برای اشخاص مقیم ایران بیست روز و برای اشخاص مقیم خارج از ایران دو ماه از تاریخ ابلاغ است. قبول تقاضای اصلاح خواسته پس از ارسال دادخواست و ضمائم آن برای طرف شکایت، مشروط بر این است که به تشخیص شعبه، ماهیت خواسته تغییر نکرده باشد و شعبه بتواند بدون نیاز به ارسال مجدد دادخواست، براساس دادخواست اصلاح شده، رای صادر نماید. در صورتی که شاکی پس از ابلاغ برای ادای توضیح حاضر نشود یا از ادای توضیحات مورد درخواست استنکاف کند، شعبه دیوان با ملاحظه دادخواست اولیه و لایحه دفاعیه طرف شکایت یا استماع اظهارات او، اتخاذ تصمیم می نماید و اگر اتخاذ تصمیم ماهوی بدون اخذ توضیح از شاکی ممکن نشود، قرار ابطال دادخواست صادر می گردد.

در بین تمامی وکلای دیوان عدالت اداری ایران، انتخاب بهترین آنها می تواند چالش برانگیز باشد. هنگام تصمیم گیری عواملی مانند تجربه آنها در رسیدگی به موارد مشابه، میزان موفقیت، حرفه ای بودن، مهارت های ارتباطی و شهرت کلی را در نظر بگیرید. اگر پرونده ای در دیوان عدالت اداری دارید، ممکن است بتوانید به صورت آنلاین با یک وکیل مشورت کنید. این می تواند یک راه عالی برای شروع پرونده خود و دریافت مشاوره از یک متخصص باشد.

با این وجود برخی وکلا می توانند در پرونده های سنگین با قاضی پرونده نیز با رعایت تشریفات قانونی مذاکره نمایند. اینگونه مذاکرات با توجه به تخصصی بودن موضوعات در صلاحیت دیوان ، مستلزم دانش و تجربه و مهارت وکیل است. وکیل  در این موارد بعد از ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری و ارجاع به شعبه مربوطه اقدامات کاملا حرفه ای خود را مورد پیگیری و توجه قرار خواهد داد. در اغلب موارد آراء صادره توسط دیوان شکسته شده و به نفع موکل سرنوشت پرونده تغییر پیدا کرده است. با این توضیح باید گفت بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در کرج کسی است که آشنا و مسلط به حقوق ادارای است و ضمناً در موضوع خاص مراجعه نیز از تبحر و تخصص برخوردار است.

وکیل در خصوص مواردی که طبق قانون دیوان عدالت اداری خود صلاحیت رسیدگی به آن‌ها را دارد پرونده می‌پذیرد که این پرونده‌ها مربوط به کمیسیون ۱۰۰ شهرداری‌ها، کمیسیون مالیاتی و هیات حل اختلاف کارگر و کارفرما هستند. هنگامی که در مورد وکیل تخصصی صحبت می‌کنیم منظورمان وکلایی هستند که به طور کامل با قوانین و مقررات تخصصی در حوزه دیوان عدالت اداری آشنا می باشند. زیرا وکلای بسیاری وجود دارند که در زمینه های دیگر مشغول به کار هستند و آگاهی و اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارند. پس در هنگام انتخاب وکیل متخصص و مناسب برای پرونده های دیوان عدالت اداری دقت کافی داشته باشید.

در اکثر نزدیک به همه موارد ، رسیدگی در تجدیدنظر دیوان عدالت ، غیرحضوری و بدون دعوت طرفین صورت می پذیرد. مراجعه و گفتگو با ایشان و ارائه دفاعیات شفاهی ، می تواند در احقاق حق شما موثر باشد. پس از صدور رای در مراجع داخلی اداره (هیات تشخیص و هیات حل اختلاف ) ، هر کس که رای به ضرر او صادر شده باشد می تواند شخصا و یا از طریق وکیل دیوان عدالت اداری و یا وکیل اداره کار، به رای قطعی شده اداره کار ، اعتراض کند . یکی از سوالات زیادی که در مشاوره حقوقی از وکلای دیوان عدالت اداری اترس زیاد پرسیده می شود ، این است که آیا مرجع اعتراض و یا شکایت در پرونده شخص ، دیوان عدالت اداری تهران است یا خیر ؟ در ادامه موارد مهمی که در آن ، باید موضوع را توسط وکیل در دیوان عدالت اداری ،مطرح شود را توضیح می دهیم .

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما